منتدي طلاب جامعة المنوفية
عزيزى الزائر :هذة رسالة إدارية تفيد بانك غير مسجل فى منتدى طلاب جامعة المنوفية فاهلا بك زائرنا الكريم مع تحيات إدارة المنتدى
طلاب جامعة المنوفية
عزيزى الزائر :هذة رسالة إدارية تفيد بانك غير مسجل فى منتدى طلاب جامعة المنوفية فاهلا بك زائرنا الكريم مع تحيات إدارة المنتدى
طلاب جامعة المنوفية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابة*أحدث الصورالتسجيلدخول
" كلمتان خفيفتان على اللسان ، ثقيلتان في الميزان ، حبيبتان إلى الرحمن : سبحان الله وبحمده ، سبحان الله العظيم "....: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :" من استغفر للمؤمنين والمؤمنات ، كتب الله له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة "...." قل لا حول ولا قوة إلا بالله ، فإنها كنز من كنوز الجنة "....من قال حين يأوي إلى فراشه: أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه. كفَّر الله ذنوبه وإن كانت مثل زبد البحر. " كان الرسول الكريم  إذا  أصبح قال اللهم إني أسألك علما نافعا ، ورزقا طيبا ، وعملا متقبلا"...." من قرأ قل هو الله أحد عشر مرات بنى الله له بيتا في الجنه " "  من قال في كل يوم حين يصبح وحين يمسي : حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم سبع مرات كفاه الله ما أهمه من أمر الدنيا والآخرة ".... " اللهم إني أسألك العافية في الدنيا والآخرة اللهم إني أسألك العفو والعافية في ديني ودنياي وأهلي ومالي ، اللهم استر عوراتي ، وآمن روعاتي ، اللهم احفظني من بين يدي ومن خلفي ، وعن يميني وعن شمالي ، ومن فوقي ، وأعوذ بعظمتك أن أغتال من تحتي".... قل معى " يارب لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك و عظيم سلطانك " ....................." سيد الاستغفار أن يقول العبد : اللهم أنت ربي ، لا إله إلا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي ، فاغفر لي إنه لا يغفر الذنوب إلا أنت من قالها حين يصبح موقنا بها فمات من يومه دخل الجنة ومن قالها حين يمسي موقنا بها ، فمات من ليلته دخل الجنة "

استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور الهدايه
عضو مشارك
عضو مشارك
نور الهدايه

انثى
العمل/الترفيه : الكتابه والتنميه البشريه
المزاج : تمام الحمد لله ويارب دايما
كليتك : آداب انجليزى
جنسيتك : مصرى
هل تحب منتدانا : نعم
كيف تعرفت على منتدانا : احلى دليل

استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Empty
مُساهمةموضوع: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 11:32 am

[size=18]
[بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله جميعا اخواتي واخوتي
ابدأ مع حضرتك ف الفكره مباشره والي يمكن كنت طرحتها كإستقصاء قبل كده ف رد ع موضوع تبع التنميه البشريه وكان الاستاذ احمد السيد ابو عطا رد بالموافقه بس حضرته طلب تفاصيل
طبعا حضراتكم هتقولو احنا مش فاضينللك مش كفايه الامتحانات
محدش يقلل من نفسه ولا من الفكره عشان يقدر ينفذها والفكره الاساسيه والي هتقوي الموافقه هي انه لوجه الله وكله من اجل الله سبحانه وتعالي
الجماعه دينيه وثقافيه وترفيهيه ومش معني الترفيه بمعني الكلمه المعروفه دي مسابقات بين افراد الجماعه ف مجلات عديده
بدلا من الاجازه الي هنقعد فيها قدام التليفزيون والنت ومش نستفاد منها نعمل حاجه نثبت كلامنا اننا جيل لمشتقبل بلدنا وقادرين علي عمل اشئاء مش شئ واحد
حددي هدفك لوجه الله
انا بعتذر لحضراتكم مش هتكلم بالتفصيل اكتر من كده غير لما الاقي في تجاوب واشوف العدد وصل لكام
واشوف احنا هنقدر نعمل كده ولا نفضل بعددنا الصغير احنا كلنا حاليا 7 او 8 تقريبا
وفي ازدياد باذن الله
ومنتظره اشوف ردود ومشاركات وافكار
سواء للجماعه او الجمعيه الخيريه الاتنين معاَ
مع تحياتي لشخص حضراتكم الكريم
[/
http://sa3on.ahlamontada.com/montada-f16/topic-t89.htm#132
عاشقه الأقصي
عضو مشارك
عضو مشارك

انثى
العمل/الترفيه : القران الكريم و القراءه
المزاج : روحي فدي الاسلام و الأقصي الحبيب ان شاء الله
كليتك : تربيه عام قسم اللغه الانجليزيه
كيف تعرفت على منتدانا : جوجل

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 11:47 am

نور الهدايه كتب:
[size=18]
[بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله جميعا اخواتي واخوتي
ابدأ مع حضرتك ف الفكره مباشره والي يمكن كنت طرحتها كإستقصاء قبل كده ف رد ع موضوع تبع التنميه البشريه وكان الاستاذ احمد السيد ابو عطا رد بالموافقه بس حضرته طلب تفاصيل
طبعا حضراتكم هتقولو احنا مش فاضينللك مش كفايه الامتحانات
محدش يقلل من نفسه ولا من الفكره عشان يقدر ينفذها والفكره الاساسيه والي هتقوي الموافقه هي انه لوجه الله وكله من اجل الله سبحانه وتعالي
الجماعه دينيه وثقافيه وترفيهيه ومش معني الترفيه بمعني الكلمه المعروفه دي مسابقات بين افراد الجماعه ف مجلات عديده
بدلا من الاجازه الي هنقعد فيها قدام التليفزيون والنت ومش نستفاد منها نعمل حاجه نثبت كلامنا اننا جيل لمشتقبل بلدنا وقادرين علي عمل اشئاء مش شئ واحد
حددي هدفك لوجه الله
انا بعتذر لحضراتكم مش هتكلم بالتفصيل اكتر من كده غير لما الاقي في تجاوب واشوف العدد وصل لكام
واشوف احنا هنقدر نعمل كده ولا نفضل بعددنا الصغير احنا كلنا حاليا 7 او 8 تقريبا
وفي ازدياد باذن الله
ومنتظره اشوف ردود ومشاركات وافكار
سواء للجماعه او الجمعيه الخيريه الاتنين معاَ
مع تحياتي لشخص حضراتكم الكريم

[/

و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته

أختي الحبيبه نور الهدايه

فكرتك أكثر من راائعه

بس أكيد الوقت المناسب ليهاا

و أنا لإن شاء الله معاكو

و إلي مذيد من التقدم

Dragon
عضو جديد
عضو جديد

ذكر
العمل/الترفيه : الكمبيوتر والبرمجة
المزاج : مقولكش عالي جداً
كليتك : مخلص ومش عاوز وجع دماغ وكلام عن التعليم Very Happy
هل تحب منتدانا : جدا
كيف تعرفت على منتدانا : صديق

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 12:28 pm

حضرتك كتبتى تكملة لحاجة انتى كتبتيها فى مكان تانى

ممكن حضرتك تقولى الموضوع اية من الاول عشان اللى ميعرفش يعرف

ونقدر نشوف اية مدى اهمية الموضوع
نور الهدايه
عضو مشارك
عضو مشارك
نور الهدايه

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 1:45 pm

يا استاذ حضرتك انا كنت سالت سؤال اذا قمنا بعمل جماعه واطلقنا عليها جماعه جيل المستقبل

عشان نثبت كلام كنا قلناه اننا فعلا جيل واعد واننا هنعمل حاجه للبلد دي
وبالنسبه للتفصايل مش هنزلها غير لما اشوف ردود الاخوه سواء الي ف المنتدي او الي معايا احنا حاليا حوالي 7 ومنتظره اشوف باقي الناس وافكار واقتراحات
ومتشكره لمرور حضرتك
وبالنسبه للاخت عاشقه احنا اتناقشنا انا وانتي وقلنا يا اختي ف الله انها ف الاجازه بس انا بشوف الاستفتاء حاليا وبشوف ردود الناس ازاي؟
ومتشكره لمرورك العطر اختي ف الله
somah love
عضو جديد
عضو جديد
somah love

انثى
المزاج : b7eb el nas el ry2a ele btd7ak 3ala tol ama el 3alm el mtdy2a ana l2a malesh fe dol
كليتك : Faculty of Education
General English Department
كيف تعرفت على منتدانا : صديقة

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 12:21 am

وانا معاكو ياجماعة توكلو على الله
Mr alaa
رئيس ادارة المنتدى
Mr alaa

ذكر
المزاج : عال العال
كليتك : تربية رياضية
هل تحب منتدانا : جدا
احترام قوانين المنتدى : استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! 111010

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 1:04 am

السلام عليكم

يا اخت نور اولا برحب بيكى وبحيكى على فكرتك

وانا اعتقد ان اى شاب بيحب بلدة او فتاة اكيد هتبقى معاكى

لاكن نحب نعرف التفاصيل ومينفعش تقولى انك اتكلمتى عليها فى موضوع تانى

بما انك عملتى موضوع خاص بيها هنا ياريت تكتبى تفاصيل فكرتك عشان اللى يشوف التفاصيل

يقدر يقرر

ويبقى كلام عملى لان بالطرييقة دى هيبقى كلام وخلاص

ياريت تتكلمى باسفاضة اكتر

يعنى اهداف الجمعية المقر بتاعها نشاطتها كل دة اى حد قبل ما يفكر يبقى معاكى لازم يستفسر
عن الحاجات دى

ومعزرة على الاطالة
https://minofea.yoo7.com
نور الهدايه
عضو مشارك
عضو مشارك
نور الهدايه

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!   استفتاء  شاركــ برأيكــ ؟؟!! Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 11:29 am

اهلا بيكي اخت سومه وتنوريني باذن الرحمن ونتمني ان الحماسه دي تفضل لحد ما نتمم الجماعه ع خير يارب

عند حضرتك حق يا استاذ علاء بس انا كنت حابه اشوف التجاوب أولا وأشوف الاعدادا الي موافقه ع الموضوع
وباذن الله هنحققها لطالما النيه خير ولوجه الله
ولما حد بيبقه عايز يعمل حاجه بيعملها باذن الله وبإرادته أقصد ان المكان مش هو المشكله لان كل حاجه بالاراده محلوله وانا صراحه بدل صممت اعمل الجماعه مش جمعيه هي حضرتك هي جماعه اولا ثم جمعيه ثانيا وباذن الله هتتعمل حتي لو بدات معايا باذن الله وعملتها انا والاخوات الي معايا فتره كده هتبقه مش مرخصه لانها جماعه مش جمعيه وباذن الله السنه الجايه هيبقالها مقر ومرخصه ومن ضمن افضل الجمعيات زي جمعيه قريتنا احلي الي بدأت ب 3 افراد بس

اسفه للاطاله ع حضراتكم والتفاصسل هنزلها ف موضوع تاني باذن الله ف نفس القسم

استفتاء شاركــ برأيكــ ؟؟!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-