منتدي طلاب جامعة المنوفية
عزيزى الزائر :هذة رسالة إدارية تفيد بانك غير مسجل فى منتدى طلاب جامعة المنوفية فاهلا بك زائرنا الكريم مع تحيات إدارة المنتدى
طلاب جامعة المنوفية
عزيزى الزائر :هذة رسالة إدارية تفيد بانك غير مسجل فى منتدى طلاب جامعة المنوفية فاهلا بك زائرنا الكريم مع تحيات إدارة المنتدى
طلاب جامعة المنوفية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابة*أحدث الصورالتسجيلدخول
" كلمتان خفيفتان على اللسان ، ثقيلتان في الميزان ، حبيبتان إلى الرحمن : سبحان الله وبحمده ، سبحان الله العظيم "....: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :" من استغفر للمؤمنين والمؤمنات ، كتب الله له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة "...." قل لا حول ولا قوة إلا بالله ، فإنها كنز من كنوز الجنة "....من قال حين يأوي إلى فراشه: أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه. كفَّر الله ذنوبه وإن كانت مثل زبد البحر. " كان الرسول الكريم  إذا  أصبح قال اللهم إني أسألك علما نافعا ، ورزقا طيبا ، وعملا متقبلا"...." من قرأ قل هو الله أحد عشر مرات بنى الله له بيتا في الجنه " "  من قال في كل يوم حين يصبح وحين يمسي : حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم سبع مرات كفاه الله ما أهمه من أمر الدنيا والآخرة ".... " اللهم إني أسألك العافية في الدنيا والآخرة اللهم إني أسألك العفو والعافية في ديني ودنياي وأهلي ومالي ، اللهم استر عوراتي ، وآمن روعاتي ، اللهم احفظني من بين يدي ومن خلفي ، وعن يميني وعن شمالي ، ومن فوقي ، وأعوذ بعظمتك أن أغتال من تحتي".... قل معى " يارب لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك و عظيم سلطانك " ....................." سيد الاستغفار أن يقول العبد : اللهم أنت ربي ، لا إله إلا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي ، فاغفر لي إنه لا يغفر الذنوب إلا أنت من قالها حين يصبح موقنا بها فمات من يومه دخل الجنة ومن قالها حين يمسي موقنا بها ، فمات من ليلته دخل الجنة "

اخر اخبار قسم تاريخ

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sarota
عضونشيط
عضونشيط
sarota

انثى
العمل/الترفيه : الانترنت و الكمبيوتر لكن العمل عاطله و الحمد لله
المزاج : زفت لحمد ما تخلص الامتحانات
كليتك : اداب تاريخ
هل تحب منتدانا : نعم

اخر اخبار قسم تاريخ Empty
مُساهمةموضوع: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالجمعة أبريل 10, 2009 6:13 pm

سيتم عمل رحله لقويسنا تحت اشراف الدكتور احمد دراز و محمد الشرقاوى و ابراهيم حسين

و ذلك لرؤيه الجبانه التى اكتشفت جديدا بواسطه الدكتور احمد دراز استاذ الشرق الادنى القديم
و سيتم ذلك عن قريب مع الفرقه الاولى
http://www.menofia.edu.eg/faculty_generalInfo.asp?id=3
Mr alaa
رئيس ادارة المنتدى
Mr alaa

ذكر
المزاج : عال العال
كليتك : تربية رياضية
جنسيتك : مصرى
هل تحب منتدانا : جدا
احترام قوانين المنتدى : اخر اخبار قسم تاريخ 111010

مُساهمةموضوع: رد: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالجمعة أبريل 10, 2009 11:35 pm

شكرا سارة على الاخبار الجميلة دى
بس اللى عايز يشترك يعمل اية
https://minofea.yoo7.com
sarota
عضونشيط
عضونشيط
sarota

انثى
العمل/الترفيه : الانترنت و الكمبيوتر لكن العمل عاطله و الحمد لله
المزاج : زفت لحمد ما تخلص الامتحانات
كليتك : اداب تاريخ

مُساهمةموضوع: رد: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالسبت أبريل 11, 2009 3:15 pm

هو لسه بيدرسوا الموضوع
و فى الغالب اللى هيشترك يروح للدكتور احمد دراز فى القسم
http://www.menofia.edu.eg/faculty_generalInfo.asp?id=3
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالسبت أبريل 25, 2009 6:56 pm

ميرسى اوى ليكى يا ساروتا على الخبر الحلو دة ولكن عندى سؤال انتى طلعة علشان احدد موقفى
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالأربعاء مايو 06, 2009 7:26 pm

ساره اخبارك يارب لما تقرأى رسالتى تفتكرينى انا عبد الرحمن اللى انتى نفضتيله على الشات

اوك وياريت لما تحددوا ميعاد الرحله تخبرينا علشان نروح معاكوا اوك ولكى جزيل الشكر

مع انى مش بحب احمد دراز
والله بس اعمل ايه بقى
tiger
عضونشيط
عضونشيط
tiger

ذكر
العمل/الترفيه : شغل مؤقت لما اخلص واشتغل هقولك
المزاج : عايش
كليتك : الحقوق
جنسيتك : مصرى
كيف تعرفت على منتدانا : جوجل

مُساهمةموضوع: رد: اخر اخبار قسم تاريخ   اخر اخبار قسم تاريخ Icon_minitimeالأربعاء مايو 06, 2009 9:02 pm

السلام عليكم طبعا شكرا علي الخبر ده يا ساروتا
بس انا عايز اقولك يا عبد الرحمن يا صاحبي ان الخبر ده من يوم 10/4 يعني من شهر يا راجل ده زمان الرحله دي راحت ورجعت معلش يا صاحبي بس هقولك حاجه يلا ننظم رحله انا وانتا وناخد راي الناس اوك يا عبده سلالام ومتشكرين مره تانيه يا ساروتا ويا ريت متنفضيش لصاحبي هههههههههه

اخر اخبار قسم تاريخ
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-